AK Nygart har fuld fart på markedsføring på digitale medier

AK Nygart

AK Nygart er kendt i Danmark som et af landets førende privatklinikker, når det kommer til plastikkirurgi og skønhedsbehandlinger. Særligt associerer mange danskere AK Nygart med brystforstørrelse. Og brystforstørrelse er da også én af privathospitalets mest populære behandlinger. I de senere år har AK Nygart dog fusioneret med den svenske konkurrent, Akademiklinikken, og det har bl.a. betyder, at AK Nygart ny kan tilbyde kunderne et endnu bredere udvalg af forskønnende operationer og behandlinger. Samtidig har privathospitalet fået flere midler til at benytte i markedsføring – og det kan ses, for AK Nygart har fuld fart på alle de vigtige digitale platforme.

AK Nygart på sociale medier

AK Nygart satser først og fremmest på de store, sociale medier Facebook, Instagram og Youtube. Sidstnævnte giver sig til udtryk i en Youtube-kanal med et stort bagkatalog af videoer, der hele tiden udvides med nye. Videoerne er velproducerede og giver bl.a. indblik i dagligdagen på AK Nygarts klinikker, hertil kommer informerende videoer om klinikkernes mange behandlingstilbud samt yders populære videoer med kendte mennesker, der lader seerne følge dem i deres forløb hos AK Nygart.

På Facebook, Instagram og Twitter lanceres Youtube-videoerne sammen med en masse andet indhold. AK Nygart satser hårdt på content marketing med posts, billeder, videoer, konkurrencer, tilbud, links til blogindlæg og meget mere. Indholdet er underholdende og rammer den unge målgruppe spot-on. AK Nygart er endvidere gode til SoMe-management og sørger for at besvare henvendelser og kommentarer hurtigt. Med denne indsats er privathospitalet lykkedes med at oprette et ægte community – særligt på Facebook og Instagram.

AK Nygart kommunikerer også på andre digtiale platforme

De sociale medier er helt sikkert alfa og omega for en virksomhed som AK Nygart, men andre digitale medier spiller også en rolle i kommunikationen til kunder og andre interessenter. AK Nygart er opmærksomme på dette og har bl.a. profiler på virksomhedsplatformene opret.dk og omtal.dk, hvor folk kan slå virksomheder og finde korte resuméer af deres værdier, mission, vision og ydelser. Hertil kommer sider såsom Proff.dk, der kan give interesserede mennesker et konkret indblik ind i AK Nygarts ejerskabsforhold, regnskaber, afkast og lignende oplysninger samt Krak, der kan hjælpe kunderne med at finde AK Nygarts kontaktoplysninger hurtigt. Disse platforme kan virke uinteressante i forhold til sociale medier, men spiller en vigtig rolle for det samlede billede af AK Nygart på internettet.

oktober 22, 2019 Skønhed